Danas nazdravljam prijateljima

To read this article in English, click here.

Toliko ljudi nam prođe kroz život. Neki protutnjaju, neki projure, neki se privremeno nastane, a neke se trudimo da zadržimo jer ih smatramo pijateljima.

Dosta putujem i prilično sam druželjubiva, tako da lako sklapam poznanstva. Kao mlađa, trudila sam se da ostanem sa svima u kontaktu i jako mi je bilo teško da prihvatim to što se drugi ne trude toliko. Kada sam malo porasla, shvatila sam da je nemoguće ostati sa svima u kontaktu, a i, zapravo, nije neophodno.

Verujem da svako od nas ima razne grupe ljudi sa kojima se druži. Neki su tu da sa njima popijemo kafu i proćaskamo, drugi su, pak, tu da sa njima prodiskutujemo o situaciji u svetu i državi. Ima onih koje stalno zovemo na kafu, a zapravo se nikad ne nađemo i postoje oni koji nas stalno zovu. Onda postoji društvo sa treninga, fakulteta, škole, igraonice i svega tome sličnog. I postoje prijatelji.

Kažu da je prijatelja malo i srećna je osoba koja ih ima. Kako sam večiti optimista, odbijam da poverujem da neko nema prijatelja, možda nam se samo definicije prijteljstva razlikuju. Za mene, pijatelj je osoba koja me motiviše, ne osuđuje i koja ume da me smiri i nasmeje onda kada je to potrebno, bez mnogo truda. Zbog načina na koji funkcionišem, nemam mnogo vremena da se često viđam sa prijateljima, ali znam da su oni tu za mene. Jako sam zahvalna na tome da u žiotu imam ljude koje mogu pozvati u bilo koje doba dana i noći, bilo za šta. Jako sam zahvalna što poznajem ljude koje mogu da ne zovem mesecima i da kada se čujemo ili vidimo, imam osećaj kao da smo poslednji put juče ćaskali, a ne pre nekoliko meseci.

Teško je naći prijatelje. Nekako, svi smo prezauzeti sobom i nemamo vremena za druge. Smatram da svako treba da nađe par minuta i bar otkuca poruku onome ko mu znači i do koga mu je stalo. Nije dovoljno da samo mislite na prijatelje. Morate im staviti do znanja da mislite na njih ili će otići. Ne dajte ljudima koji vas vesele da odu! Svima nam je potreban taj jedan zagrljaj, to rame za plakanje, reč utehe, motivacije, bodrenja ili razlog za smeh. Ne uzimajte drage ljude zdravo za gotovo. Da li vaši prijatelji znaju koliko vam znače? Setite se koliko vam je divno sa njima i podsetite ih na to. Pokažite, recite im da ste zahvalni što ih imate u životu. Ne prestajte da im dajete razloge da ostanu vaši anđeli čuvari jer iako ih je malo, mnogo vrede.

Danas nazdravljam prijateljima. Svim onim dragim ljudima koji me motivišu, intelektualno izazivaju, uče da budem bolja, koji su tu za mene kada je potrebno i kada nije potrebno, koji me grde i podržavaju, koji me cene i vole zbog svega onoga što jesam i mogu biti. Nazdravljam prijateljstvu, toj sponi koja život čini veselijim, a nas boljim individuama spremnim da odvažno koračamo životnim putem.

Ako već to niste danas uradili, pošaljite poruku ili pozovite vama važne ljude i podsetite ih koliko su vam dragi.

Želim vam da uživate u prijateljstvu i svemu onome što ono sa sobom nosi.

S osmehom,
Sneža

Leave a Reply

